Katarina Radaljac: Čezvrstno materinstvo pod zatiranjem: Vzgoja z zvočno komunikacijo

 

 

UNFAMILIAR AREA: Katarina Radaljac

Čezvrstno materinstvo pod zatiranjem: Vzgoja z zvočno komunikacijo

Ponedeljek, 3. 3. 2025, od 17.00 naprej

Spletna razstava in avdio-video predavanje

 

Na spletni strani Galerije Alkatraz

www.galerijalkatraz.org

V slovenskem jeziku

Vstop prost

 

UNFAMILIAR AREA: Katarina Radaljac

Čezvrstno materinstvo pod zatiranjem: Vzgoja z zvočno komunikacijo

Kaj pomeni biti mati v današnjem svetu? Kdo je viden in sprejet kot mati in kdo ne? Ali mora biti mati ženska? Ali mora biti mati biološko povezana z otrokom? Ali morata biti mati in otrok iste vrste? Ali sploh sprejemamo matere, ki niso ljudje? Ali vidimo njihova prizadevanja in želje, da bi v miru vzgajale_i svoje mladiče; njihove želje, da bi svojim otrokom zagotovile_i zavetje; želje, da bi svoje otroke potolažile_i, podprle_i in jih naučile_i, kako biti samostojen_a?

Kaj pomeni biti mati med genocidom, mati na vojnem območju, mati v kletki, mati v živinoreji?

Avdio-vizualno delo Čezvrstno materinstvo (Cross-species Motherhood) je ustvarjeno v obliki performativnega predavanja in izobražuje širšo javnost o čezvrstnem materinstvu s poudarkom na pomenu zvočne komunikacije med materjo in otrokom zaradi varnosti, povezovanja ali vzgoje. V polje je postavljeno tudi presečišče zatiralskih sistemov, v katerih te matere vzgajajo svoje otroke. Glavni del videa predstavlja zvočna kompilacija, ustvarjena s posnetki palestinskih, ukrajinskih, kurdskih in selk’namskih uspavank, s posnetki zvočne komunikacije med materjo in mladičem kita grbavca, »egg song« pesmi, zvokov kokoši, ki uči piščance, kje je hrana, in s posnetki dveh uspavank prašičev – ena je bila posneta na kmetiji s prosto rejo, druga na tradicionalni farmi, medtem ko je bila mati v porodni kletki.

*Ta video je prvi del projekta Cross-species Motherhood. Širši vidiki projekta, vključno z instalacijo v živo in predavanjem avtorja_ice, bodo umeščeni v program Mednarodnega feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče Zore v letu 2026.


Katarina Radaljac je slovenski_a aktivist_ka z magisterijem iz muzikologije. V svojih raziskavah se osredotoča na glasbo in zvočno komunikacijo nečloveških živali. Pri tem povezuje različna znanstvena in umetniška področja, kot so zoomuzikologija, aplikativna etnomuzikologija, zvočna ekologija, človeško-živalske študije, etika živali in druga. Katarina Radaljac je kustos_inja čezvrstnega, ekološkega koncertnega cikla AnimotMUZIK, soavtor_ica interaktivne delavnice za otroke Po poteh čezvrstne komunikacije ter avtor_ica člankov in publikacij, ki obravnavajo glasbo živali, zvočno ekologijo in etiko živali. Trenutno študira na Univerzi za glasbo v Nürnbergu v Nemčiji na magistrskem programu Interdisciplinarno raziskovanje glasbe s poudarkom na človeško-živalskih študijah.


Dogodek na Facebooku


Info

Organizacija: 26. Mednarodni feministični in kvirovski festival Rdeče zore (KUD Mreža)

Koprodukcija/soorganizacija: Galerija Alkatraz (KUD Mreža)

Kuratorstvo: Ana Grobler

Lektura: Sonja Benčina

Prevod (v angleški jezik): Ana Makuc

Oblikovanje grafične podobe: Lenča Malec

Kontakti za medije: Saša Nemec, rdece.zore@gmail.com

Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo


Donacije





































































Katarina Radaljac: Čezvrstno materinstvo pod zatiranjem: Vzgoja z zvočno komunikacijo